ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hans Carl Christian Christensen  (läst 624 gånger)

2009-02-19, 13:50
läst 624 gånger

Utloggad Ove Christensen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2014-11-20, 11:30
    • Visa profil
Hej!
 
Håller på att släktforska om min fars släkt.  
 
Har kommit fram till att min farfars far har funnits i Genarp, han kommer ursprungligen från Danmark, när jag söker vidare i Danmark, är han svår att hitta.
 
Han hette Hans Carl Christian Christensen, född 1844-05-17 i Köpenhamn, enligt husförhör Malmöhus Genarp 1866-1875 (AI:15). Han kom till Genarp, från Danmark 1869, och var inspektör på heckeberga säteri, gifte sig med Marie Petersen från Gerdslöf 1871-10-27.
 
Vad jag skulle behöva veta, om det är möjligt, varifrån i Danmark kom han 1869, och vilka var hans föräldrar. Är även tacksam för andra uppgifter som rör honom, exempelvis när han blev arrendator i Kullaröd (husförhör 1881-1892 AI:18).
 
Med vänliga hälsningar
Ove Christensen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna