ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Åbon Hans Nilsson, Höör 1803  (läst 816 gånger)

2004-12-20, 23:17
läst 816 gånger

anders sjö

1803-10-10 förrättas bouppteckning efter änkan Anna Persdotter/Rafstensdotter som dog i Lackalänga den 1:e i samma månad. Anna efterlämnar 2 omyndiga döttrar och till bevakande af de omyndigas rätt infant sig, Svågeren academie Pedällen i Lund. Ditto svågeren frälse åboen Hans Nilsson i Hör, och Smeden Carlsson i rörum.
 
Jag skulle gärna vilja veta mer om åboen Hans Nilsson. Vem var han? Någon som vet?

2004-12-23, 22:13
Svar #1

anders sjö

Anledningen till att jag frågar är naturligtvis för att jag undrar på vilhet sätt Anna och Hans är släkt. Jag har ingen aning om hur jag ska kunna hitta honom när det inte finns hfl.  
Nu har jag fått tips om att det finns två Rafsten på sveriges befolkning 1890, som är födda i Höör. Jag ska kolla dem vid nästa tillfälle, får se om det ger något?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna