ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkten SNYGG  (läst 1100 gånger)

2006-09-10, 13:35
läst 1100 gånger

Sten Losenborg

Jag söker kontakt med någon eller några som forskar i släkten SNYGG.Min morfar far hette SNYGG.
Sten Losenborg
 
s.losenborg@telia.com

2006-09-10, 13:48
Svar #1

Eivor Andersson (Ema)

Hej Sten,
 
Vad hette morfar i förnamn?
Det fanns en släkt Snygg på Gullbringa i Bohuslän. Den förste kom från Skåne och om Du söker på

2006-09-10, 20:20
Svar #2

Utloggad Calle Lindström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1951
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 14:31
    • Visa profil
Hejsan Sten, jag har en husar Snygg vid Kronprinsens husarregemente vid Ängelholm och Helsingborg under 1870-1880-talet. Har du koppling dit?
Då har jag en del uppgifter.
Vänligen,
Calle L

2006-09-10, 20:22
Svar #3

Utloggad Stig Geber

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1302
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:51
    • Visa profil
Sten!
 
Det går inte att tala om en släkt Snygg. Det var ett vanligt soldatnamn så det finns säkert tiotals släkter. DISBYT innehåller massor med namn och orter. I de flesta fall behöll inte ättlingar namnet. En av min hustrus anor var soldaten Erik Jansson Snygg f 1806 i Kjula (D).
 
Hälsningar
Stig Geber

2006-09-20, 20:24
Svar #4

Sten Losenborg

Hej alla som svarat på min fråga om SNYGG.
Jag har inte sett era inlägg förrän i dag , då jag har legat på Lasarettet ett tag,Fick en del underliga anfall då jag tappade talet och såg dubbelt,man trodde på en STROK men det var det inte utan troligen har jag blivit biten av en fästing och fått en infektion av detta.Jag är nu problemfri men känner mig inte helt stabil.Proverna är inte klara än,så någon behandling är ej påbörjad.
Ni skall ha tack så länge äterkommer när jag blivit bättre.
Sten Losenborg

2006-09-28, 20:12
Svar #5

Sten Losenborg

Hej Call L
Jag har tagit del av din fråga,och svaret är att jag har ej stött på den personen tidigare.Har du mer uppgifter om honom och hans släktingar?
Sten Losenborg

2006-09-28, 20:18
Svar #6

Sten Losenborg

Hej Eivor Ema
Jag tackar dig för din insats.Min morfar hette Kristoffer Andersson född Snygg.född den15/3 1861 i Häglinge Kristianstads Län Skåne Om Du har uppgifter mottages de med tacksamhet.
Sten Losenborg

2006-09-28, 20:45
Svar #7

Eivor Andersson (Ema)

Hej Sten,
 
Om Du går in på http://www.tjsf.org/  och går till

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna