ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils (Carlsson?) Björkqvist f 1822-07-24 i Nävlinge  (läst 225 gånger)

1999-01-17, 18:12
läst 225 gånger

Utloggad Anders Lindberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 140
  • Senast inloggad: 2022-12-13, 14:45
    • Visa profil
Jag undrar om det är någon som har stött på Nils Björkqvist som 1841-1844 var artillerist vid Wendes Artilleriregemente? Han föddes 1822-07-24 i Nävlinge socken och jag tror hans civila efternamn var Carlsson. Hans mor hette Anna Andersdotter, född 1800 och var inhyses piga.  
 
Jag har hittat dem i husförhörslängden i mitten av 1820-talet men sedan tappat bort dem. Nils finns kyrkobokförd vid regementet under de år hans tjänstgjorde men har varken hittat honom innan dess eller efter. 1844 föds även Nils oäkta dotter Bengta Björkqvist tillsammans med fattigkvinnan Anna Catharina Persdotter, Vinslöv sn.  
 
Jag är tacksam för alla upplysningar som kan tänkas finnas om dessa personer och eventuellt tidigare generationer.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna