ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Problem med insticksprogrammet Genealogytree  (läst 229 gånger)

2025-01-13, 13:59
läst 229 gånger

Utloggad KG Hammarlund

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3943
  • Senast inloggad: 2025-11-07, 17:39
    • Visa profil
Någon grampsanvändare som lärt sig behärska Genealogytree?

Jag tyckte det verkade intressant vid en första anblick eftersom det kan ge vertikala träd till skillnad från rapporten "Antavla traditionell" där trädet blir horisontellt med probanden längst till höger.

Dessvärre verkar Genealogytree ganska buggigt. Jag kan t ex ine skapa en pdf-fil av min antavla med mer än 6 generationer, då får jag ett felmeddelande om arithmetics overflow. Men en om jag gör en timglastavla med mina föräldrar som probander och 15 generationer anor går det utmärkt - det är alltså inte antalet anor eller personer som är problemet.

Ett annat bekymmer är att datumangivelser skrivs i engelskt format och med månaderna på engelska. Månadsnamnet kan jag iofs ändra genom att redigera pdf-filen (find/replace) men fortfarande står det t ex 1867, september 27.

Jag hittar inte heller något sätt att välja typsnitt (det kan jag dock också ändra i pdf-filen i efterhand).

Tacksam för uppslag och tips. Annars ger jag helt enkelt upp detta programtillägg.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna