ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kurvad dataskärm  (läst 414 gånger)

2024-12-08, 10:58
läst 414 gånger

Utloggad Roland Johansson

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2024-12-08, 12:05
    • Visa profil
Hej!

jag funderar på att skaffa en kurvad skärm med en liten dator med stor datakraft bakom.
Vad tycker ni om kurvad dataskärm för släktforskning ?
Bra erfarenhet ?

2024-12-08, 11:25
Svar #1

Utloggad KG Hammarlund

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3007
  • Senast inloggad: 2025-01-18, 12:23
    • Visa profil
Är inte kurvad skärm mest en gaminggrej?

Har personligen svårt att se poängen just för släktforskning, om det inte är så att du av någon anleding vill ha en massa fönster öppna samtidigt och därför känner ett starkt behov av en jätteskärm (> 30 tum).

2024-12-08, 17:50
Svar #2

Utloggad Karl-Henrik Rydén

• Anbytare ****
  • Antal inlägg: 988
  • Senast inloggad: 2025-01-14, 21:53
    • Visa profil
    • edshult.eu
Jag tycker snarare det är viktigt att skärmen ska ha tillräcklig storlek på höjden, så att man t.ex. kan se en hel sida i kyrkboken och andra källor utan att behöva dra sidan i ett fönster. Själv är jag kanske extrem med min 40-tumsskärm med 4K-uppösning, Min skärm är så stor att lite kurvning inte skulle skada i hörnen, men de kurvade skärmar jag sett är bara breda och inte höga.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna