ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Oäkta barn  (läst 336 gånger)

2024-11-23, 12:32
läst 336 gånger

Utloggad Amanda Sjöblom

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 158
  • Senast inloggad: 2024-12-10, 17:59
    • Visa profil
Hej! Min farmors mormor mor Karolina Kyller f. 1849 i Järlåsa får tre oäkta barn Johan Sigfrid  f.1869  i Skogs-Tibble , *Wilhelmina Kristina  f. 1872 i Järlåsa och Klara *Matilda f. 1874 i Järlåsa , det står ingen information om vilka som är deras pappor/pappa. Jag har skickat in dna test från MyHeritage men har inte fått svar än. Kan man eventuellt se på dna test vem som skulle varit pappa till min farmors mormor eller är det bara att ge upp ? är det för många generationer tillbaka för att man ska kunna se på dna  vem som var min farmors mormors far ?  Kan man få bättre resultat om man skickar in dna test på min farmor ? Mvh Amanda

2024-11-23, 13:30
Svar #1

Utloggad Staffan Bergh

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3042
  • Senast inloggad: 2024-12-09, 06:04
  • aka festerman
    • Visa profil
    • BFiles
Citera
Kan man få bättre resultat om man skickar in dna test på min farmor?

Ja. Ju färre generationer, desto mer delat DNA.
mvh /staffan -- BFiles

2024-11-23, 13:49
Svar #2

Utloggad Amanda Sjöblom

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 158
  • Senast inloggad: 2024-12-10, 17:59
    • Visa profil
Ok , det hade ju varit kul att kanske få reda på vem min farmors mormors far var men jag antar att det blir svårt...  Jag tänker att det kanske var nån man i Järlåsa där  Wilhelminas mamma bodde som kanske var pappa men jag har ingen aning. Wilhelminas mamma jobbade iaf som piga på en gård i Järlåsa när Wilhelmina och hennes syster Matilda föddes och där var det en bonde som hade flera söner kanske att någon av bondens söner var pappa . Jag har inte någon aning ifall Karolina hade något förhållande med männen/mannen som var pappa/pappor  till hennes barn eller om det bara var några/någon tillfällig romans. Hon gifte sig iaf inte med någon man.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna