ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sigrid Wilhelmina Tufvesson  (läst 607 gånger)

2007-08-07, 08:50
läst 607 gånger

Utloggad Dagmar Grieger

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 405
  • Senast inloggad: 2013-02-26, 17:18
    • Visa profil
Hej
Jag söker Sigrid Wilhelmina Tufvesson född i Stoby 1874-02-26 någonstans i Blekinge. Jag förlorade hennes spår 1902, då hon flyttat från sitt morföräldrahem i Bosarp (M) till Karlshamn. Kan någon tex se på Sveriges dödskiva var hon till sist bodde, var hon gift ?
Spalten Sveriges dödskiva 1947 -2003 stängdes  strax efter jag frågade där igår.
Mvh
Dagmar

2007-08-07, 13:18
Svar #1

Anita Karlsson

Hej Dagmar!
 
Hon finns inte med på Sveriges dödskiva. Kontakta Landsarkivet för Blekinge, så hjälper de dig att få fram uppgifter om henne.  
 
Gå in på www.statensarkiv.se och klicka på Landsarkivet som har hand om Blekinge. Där finns mejladress och tel.nr till dem.
 
MVH. Anita Karlsson.

2007-08-07, 15:05
Svar #2

Christian Andersson

Hej!
 
Det är nog inte någon större id? att kontakta landsarkivet i Lund, som är det arkiv som Blekinge sorterar under.
 
Det är nog betydligt bättre att kontakta patorsämbetet där hon var bosatt 1902.
 
Här är adressen till pastorsämbetet i Karlshamn.
 
Mig veterligen finns det ingen plats i Blekinge som heter Stoby. Däremot finns det en socken med detta namn i Skåne.
 
Mvh Christian

2007-08-07, 15:38
Svar #3

Lotta Johansson

Källa: www.ddss.nu
 
Födda i Stoby församling 1778 - 1894  
Datum 1874-02-26 Datum avser födelse  
 
Barnet  
Namn Sigrid Wilhelmina
Kön kvinna  
Äktenskaplig börd inom äktenskapet
 
 
Fadern  
Namn Jöns Tufvesson  
Titel bokhållare  
Ort Hessleholm  
   
Modern  
Namn Elna Påls  
Titel  
Ort  
Ålder/födelseår 24  
 
Dopvittnen  
Fabrikör Neuendorff, Landtbrukaren Jonas Nilsson, den förre i Hessleholm, den sednare i Hörlinge.  
 
Övrigt  
Fadern 38 år. gifte 72.  
-------------------------------------

2007-08-10, 10:09
Svar #4

Utloggad Dagmar Grieger

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 405
  • Senast inloggad: 2013-02-26, 17:18
    • Visa profil
Hej
Tack alla Ni, som försökt hjälpa mig! Alla kyrkoböcker för tiden omkr 1902 är inskickade till LA i Lund, så jag får skriva dit och försöka spåra henne.
Tack än en gång
Mvh
Dagmar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna