ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonas Lindstedt, född Harlösa 8/1 1808.  (läst 882 gånger)

2002-02-27, 16:02
läst 882 gånger

Johan Lindstedt

Hejsan!!
 
Söker med ljus och lykta efter en Jonas Lindstedt, som i Hallaröds böcker nämns som född i Harlösa 8 jan 1808. Kan dock ej hitta honom där. Övrigt:
- attest no 48 daterad 10 nov år 1833, Hallaröd. Där nämns samma födelsedata, samt att han ska ha kommit från Skartofta fm 1826.
- lyst 5 dec 1833, gift 1 jan 1834 i Stehag med Hanna Malena Bollvig.
- fr o m 1834 boendes på Esperöd, Hallaröd, men flyttade 1838 till No 5 Hallaröd. (Gatehus på allmänning)
- död 10 jun 1878 i No 5 Hallaröd.
- har letat på födelsedatan i närliggande fm samt fm med anknytning till efternamnet Lindstedt, Vomb, Riseberga, Hallaröd och Höör utan framgång.
 
Tacksam för all möjlig hjälp!!!
 
Mvh
 
Johan

2006-05-27, 23:56
Svar #1

lars lindsedt

Hej!
Du frågar om min farfars farfar tror jag det blir.Det vore skoj och hör om du kommit vidare.
 
MVH
Lars Lindstedt

2015-07-06, 23:16
Svar #2

Utloggad Kjell G Bränge

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2015-07-06, 23:16
    • Visa profil
Hej.
 
I min egen släktforskning, upprättad av min pappa, sökte jag på ursprung på efternamnet Bollvig. Detta för att det inte är så vanligt efternamn. Såg då sambandet med Jonas Lindstedt.  
 
Jonas L. i släktsamband är min morfars morfars far.
 
Min pappa hade också svårt att hitta fullständiga uppgifter om Jonas L.
 
En helt annan uppgift i detta sammanhang är, att det finns en koppling som är synlig i vår tid i Hässleholm. Jonas L. sondotter Jona Martina Richter, 1/7 1865 i Höör, avliden 18/7 1945 var gift med guldsmeden Nils Selander, född i Danmark.
 
Selanders guldsmedsföretag lever fortfarande kvar i Hässleholm.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna