ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jeppe Pedersen pendlade mellan Dragör och Skåne i slutet av 1700-talet  (läst 587 gånger)

2006-09-14, 20:16
läst 587 gånger

Merete Carlsson

Jeppe Pedersen (kan även ha haft namnet Jeppe Thuesen)* Skåne 1746. Gift 17900602 med Ane Knudsdatter *1760 Skåne. Pendlade mellan Dragör och Skåne. Två söner(troligtvis med en annan moder) föddes i Skåne: Peder 1781 och Ole 1788. Sedan föddes sonen Niels Jeppesen Tårnby i Tårnby, Köpenhamn 22 sept. 1790. Slutligen föddes Knud 1795 i Skåne. Eventuellt hadde de även sonen Knud född 11 sept.1792.  
Jag skulle vara mycket glad om någon kan hjälpa mig att hitta Jeppe och Anes förälder. Jag vet inte vilken socken dem föddes i, men eftersom de pendlade mellan Dragör och Skåne antar jag att sönerna Peder och Ola samt Knud är födda i närheten av Malmö.

2006-09-16, 12:53
Svar #1

Utloggad Paul Andersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Det märkliga här är att enligt Familysearch.org finns det en Ola Jeppsson född 17/12 1787 i Västra Alstad. Fader: Jeppa Persson Moder: Anna Knutsdotter
Har inte kontrollerat födelsenotis, men om det är samma par, och de gifter sig 2/6 1790, så måste det vara ett trolovningsbarn.
 
Lycka till

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna