ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fredrik Eriksson, 1859-03-15 - 1906-12-12  (läst 102 gånger)

2023-12-30, 18:42
läst 102 gånger

Utloggad Tobias Engström

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2023-12-30, 18:43
    • Visa profil
Hej! Tänker kolla med er om ni kanske redan har forska kring Fredrik Eriksson, han är född i Varnum i Värmland (Kristinehamn) 1859-03-15 i en stora familj (han är bror till min farmors farmor) och flyttade till Göteborg.

Vad jag är nyfiken på honom då han har tydligt drunkning och lämnar familj med 5 barn kring jul. Vad jag kan se är att det finns artikel på person som försvann i GP 1906-12-24, tyvärr är GP inte digitalisering efter 1907 därför har jag inte kunnat kolla upp ifall det finns artiklar.

Varför han fånga min intressent är att i församling är det ordning och reda med dödsdatum i dödbok men hans död hamnar ändå sista och har lite annorlunda handstil än övriga därför antar jag att det kanske kan vara något omständigt kring detta. Därför började jag kolla i GP och hitta artikel om hans försvinnande.

Jag vet att jag behöver gå till Göteborgs Universitet bibliotek men jag tänker att chansar här lite ifall någon annan redan har kollat upp det?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna