ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Faddrar till Erik Hammars son i Falun  (läst 103 gånger)

2023-12-15, 22:54
läst 103 gånger

Utloggad Lena Backman

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 99
  • Senast inloggad: 2024-01-18, 19:14
    • Visa profil
Hej!
1764-01-05 födde Elisabet Dijkman sonen Anders i Falun, se bifogad fil. Fadern var hovslagarmästare Erik Hammar. I dopboken fanns faddrarna handelsman And. Mallmberg (tror jag att det står), arrendator Blomberg, madam Cronstrand, handelsbiträdet Dikman och jungfru Brita Catarina Molander.
Madam Cronstrand var antagligen Margareta Cronstrand f. Forsman. Änka efter hökaren Hans Cronstrand. Margareta var syster till Elisabet Dijkmans första man Benjamin Forsman.
Handelsbiträdet Dikman var antagligen Elisabets bror Johan Dijkman som var kryddkrämarlärling i Stockholm.
Jag undrar om någon vet något mer om arrendatorn Bromberg och handelsmannen Malmberg?
Det står något bakom Malmberg som jag inte kan tyda. Kan någon även hjälpa mig med det?

Jag hittade detta i AD: Falu Kristine CI:7 (1758-1767) b. 95

Tacksam för svar/Lena Backman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna