ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ekström Johan född Larsson 1874 12 27 i Fru Alstad  (läst 737 gånger)

2004-04-23, 11:27
läst 737 gånger

Utloggad Marianne Ardemark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 44
  • Senast inloggad: 2012-01-30, 12:21
    • Visa profil
Hans syskon var Herman Frick f. Larsson 1872 Lars Levin f. Larsson 1877 Emil Sjövall f. Larsson 1882 Olof Larsson 1886 Jag söker Johan Ekström framåt i tiden. Husförhs o utflyttningsl. i Fru Alstad för åren 1887-1894 förstördes i brand. Efter det har jag inte kunnat hitta honom.

2006-03-20, 08:22
Svar #1

Janne Hansson

Hej Marianne.
Jag vet inte hur akruell din efterlysning av Johan Ekström är, men jag kan kanske hjälpa dig litet. Jag har i min ägo en almanacka från 1874 som har tillhört Johan Larsson som han då hette. Han var min fd frus morfar. Född i Fru Alstad, sedermera stadsbud i Trelleborg och därefter småbrukare i Västra Karaby utanför Kävlinge. Gift med Anna och hade 3 barn, Lilly (avliden) gift med Ture Helander i Lund (avliden), Carla Ekström (ogift i Helsingborg) och Folke Ekstöm (avliden polis i Jönköping/Huskvarna) gift med Margit. Anna talade ofta om fars bröder som alla hade olika efternamn (knektanamn).
Hoppas det är rätt person, för allting stämmer in.
Hälsningar
Janne Hansson

2006-06-07, 11:26
Svar #2

Utloggad Marianne Ardemark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 44
  • Senast inloggad: 2012-01-30, 12:21
    • Visa profil
Hej Janne.
Det var länge sedan jag var här inne och letade.
Det är rätt person du har skrivit om.
Jag har tidigare fått svar av anhörig till Folke Ekström.
Jag vill mycket gärna ha almanackan från 1874 om du kan tänka dig att undvara den.
Glada hälsningar från Marianne Ardemark

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna