ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlysning: Emigranter-utvandrare  (läst 714 gånger)

2006-05-03, 17:45
läst 714 gånger

Utloggad Ingrid Falkman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 322
  • Senast inloggad: 2016-08-03, 19:15
    • Visa profil
Finns det någon som vet om det finns något dokumenterat om emigranterna från Loshult-Osby-Örkened? Har läst någonstans om en grupp som utvandrade från Svinön, men minnet är kort och vet inte var jag läste det.
Har i min släktforskning stött på flera personer som försvunnit. Troligen har dom utvandrat.
Visst det finns en CD-skiva men den kostar ju en del.
Tacksam för alla tips.
Med hälsning
Ingrid

2006-05-03, 18:38
Svar #1

Utloggad Staffan Månsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 360
  • Senast inloggad: 2008-02-06, 20:01
    • Visa profil
Hej Ingrid
Jag har inget svar på din fråga.
Men om du har namnen på de personer som har försvunnit så finns det säker någon som kan hjälpa dig att se efter om de finns på CD?n
Mvh Staffan

2006-05-03, 19:44
Svar #2

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Ingrid,
lägg in efterlysning under Källor - Emigrantkällor - CD-Emigranten eller CD-Emibas på dem du söker information om.
 
Jag sökte i källan Emibas på orterna du nämner i din efterlysning och det finns många att välja på..
 
mvh Hanne

2006-05-03, 20:02
Svar #3

Utloggad Torbjörn Malm

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 400
  • Senast inloggad: 2022-02-21, 12:41
    • Visa profil
Hej Ingrid!
 
Kolla årsböckerna från Osby resp Loshults hembygdsförening. Där fanns för 10-20 år sedan listor över i synnerhet de tidiga emigranterna från dessa försmlingar
 
Lycka till!
Torbjörn

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna