Forum > Genetisk genealogi (DNA)

Granskning av okänd far genom DNA-analys

(1/1)

Per Strömberg:
Hej, jag söker kontakt med en engagerad DNA-släktforskare som på hobby-basis intresserar sig för DNA-släktforskning. Jag har kommit långt med att finna okänd fader till min gammelfarmor (f. 1866) och har lärt mig från grunden genom att använda de verktyg som Peter Sjölund rekommenderar i sina böcker och föreläsningar. Jag jobbar i MyHeritage, Ancestry, 23andme, mftDNA, och samlar alla matchningar i DNA-painter. Jag har byggt över 200 släktträd av DNA-matchningar i detta arbete, och har lyckats ringa in en huvudmisstänkt och ett par kusiner till denna av svagare misstankegrad, men behöver någon annans ögon på resultatet. Jag jobbar även i Padlet som är ett visuellt verktyg (som 'digitala postit-lappar') som fungerar bra till att skapa ett förenklat virtuellt släktträd som kopplar DNA-matchningar till varandra.

Du som är ideellt intresserad DNA-forskare, kontakta gärna mig så kan jag presentera bevisföringen på ett visuellt överskådligt och enkelt sätt. Det är också ett tillfälle att utbyta erfarenheter.

Vänligen

Johan Hägglund :
Hej,
Har du fått något napp på detta? Annars kan jag erbjuda mig. Jag har identifierat en morfar och ringat in kandidater till hans mormors far så jag har viss erfarenhet både på nära och långt håll.

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion