ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundbergska släkten - Ernst Viktor Lundberg f 1866-11-03 i Karlskrona Amiralitetsförsamling  (läst 141 gånger)

2023-04-22, 22:27
läst 141 gånger

Utloggad Maria Timashans

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 105
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 07:57
    • Visa profil
Sitter med ett häfte framför mig, som jag hittade tidigare idag bland min sen förra året avlidna svärmors papper.


Min svärmors morfar hette Johan (John) Valfrid Lundberg f 1873-01-05 i Karlskrona, död 1956-02-23 i Södertälje, och mannen i rubriken är hans äldre bror.
Någon gång tidigt 2000-tal så fick svärmor detta häfte skickat till sig från en av sina systrar, som nog inte var så släktforskningsintresserad.
Svärmor startade inte mitt intresse för släktforskning men hon gjorde mig mer intresserad, och detta häfte skulle kunna ge svaret på några lösa trådar, d v s om jag kan komma i kontakt med den (eller någon annan som kanske känner igen det) som har gjort det.


Både svärmor och hennes syster som skickade det är borta så jag har ingen att fråga, men enligt häftets innehåll om jag tolkar rätt, är det ett barnbarn till Ernst Viktor som har sammanställt det.
Ernst Viktor och hans hustru Hanna (f 1866-12-28) fick nio barn, fast det i detta häfte står åtta.


Det finns en del uppgifter som jag inte kände till och gärna skulle vilja veta mer om, men också uppgifter som jag vet mer om och några som är helt felaktiga, så om jag kan komma i kontakt med någon som också har detta häfte, och är intresserad av släktforskning så skulle vi kunna utbyta information.

2023-05-09, 20:46
Svar #1

Utloggad Maria Timashans

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 105
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 07:57
    • Visa profil
Det var många Lundbergare i Karlskrona Amt under denna period - Ernst Viktor själv blev fader till (minst) nio barn, vilka i sin tur fått många avkommor.
Ingen som har uppgifter om denna släkt?

2023-05-10, 19:31
Svar #2

Utloggad Anne Wetterlind

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 376
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 12:08
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna