ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkt från Hammerdal, söker hjälp.  (läst 111 gånger)

2023-04-06, 16:57
läst 111 gånger

Utloggad David Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2024-04-07, 12:56
    • Visa profil
Hejsan, har kört fast i min släktforskning relativt tidigt. Släkten på min fars sida har alltid varit otydlig men har kommit en bit på väg nu i alla fall.

Söker hjälp angående en Eric Jonsson 1817-1850 boende i Kakuåsen. I bifogad bild går det läsa att det bör gå läsa om denne Eric i kyrkoarkiven, det har inte gått så bra för mig.

Jag har hittat Eric på Riksarkivet men jag vill veta vad Erics far och farfar osv hette, men jag kommer inte längre än såhär.

Uppskattar all hjälp och ideer.

2023-04-06, 17:09
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5115
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 18:42
    • Visa profil
Du får använda grundläggande släktforskning, direkt från originalkällorna. Slår du upp familjen på Kakuåsen i husförhörsboken 1841-49 så får du se att han var född 19 juni 1817 och sedan är det bara att slå upp det datumet i födelseboken så får du se vad föräldrarna hette och var de bodde.

2023-04-06, 17:18
Svar #2

Utloggad David Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2024-04-07, 12:56
    • Visa profil
Du får använda grundläggande släktforskning, direkt från originalkällorna. Slår du upp familjen på Kakuåsen i husförhörsboken 1841-49 så får du se att han var född 19 juni 1817 och sedan är det bara att slå upp det datumet i födelseboken så får du se vad föräldrarna hette och var de bodde.

Tack, det var ju inte så svårt, hittade dom nu ;D ;D

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna