ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlysning - Program för att hitta gemensamma personser i olika "träd"  (läst 205 gånger)

2023-03-17, 14:58
läst 205 gånger

Utloggad Carl-Henrik Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 18:45
    • Visa profil
Jag har tidigare någonstans sett ett datorprogram som är utvecklats av en svensk person där man ska kunna ladda upp CSV(?)-filer från olika släktträd och sedan enkelt kunna se vilka individer som finns med i båda träden.
Om jag minns rätt så fanns en gratisversion där man kunde se 3-4 generationer och en betalversion där det fungerade på många fler generationer.
Har nu sökt på nätet men kan inte finna det. Mycket tacksam om någon anar vilket program jag menar och kan ge mig namnet på programmet.

2023-03-17, 15:23
Svar #1

Utloggad Anders Ardö

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2023-03-17, 15:37
    • Visa profil
Hej,
  Du kanske tänker på RGD https://rgd.dis.se/

Det kan matcha 2 gedcom-filer mot varandra och hitta gemensamma personer.

2023-03-17, 15:33
Svar #2

Utloggad Carl-Henrik Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 18:45
    • Visa profil
Hej,
  Du kanske tänker på RGD https://rgd.dis.se/

Det kan matcha 2 gedcom-filer mot varandra och hitta gemensamma personer.

Nej, tyvärr tror jag inte det. Rätt säker på att det var ett egenutvecklat program som inte låg under DIS.
Jag minns att en bild som presenterade programmet visade individerna radvis och dubbletter tror jag markerades med blåmarkerade rader.

2023-03-17, 15:39
Svar #3

Utloggad Carl-Henrik Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 18:45
    • Visa profil
Hittat programmet nu! Tack vare svaret jag fick så lyckades jag söka bättre på nätet.
Programmet heter One2Tree

Tack!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna