ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ancestry har nyligen indexerat en stor del av Riigiarhiivs dokument  (läst 336 gånger)

2023-03-02, 17:55
läst 336 gånger

Utloggad Bengt Alverborg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 302
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 13:22
  • Släktforskar på Öland och Estland/Lettland
    • Visa profil
Hej alla estlandsvänner,
Jag fick just reda på från en vän som jobbar på Riigiarhiiv i Estland att Ancestry nyligen har indexerat en stor del av deras dokument (som invånarlistor, folkräkningar m.m.) vilka nu är sökbara på Ancestry.com.

Kan vara bra att veta. Jag har redan hittat mycket spännande och ny information om min mamma och hennes familj.

2024-02-14, 15:17
Svar #1

Utloggad Yva Fabricius

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2024-04-03, 14:47
    • Visa profil

2024-02-15, 00:27
Svar #2

Utloggad Bengt Alverborg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 302
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 13:22
  • Släktforskar på Öland och Estland/Lettland
    • Visa profil

2024-03-18, 14:07
Svar #3

Utloggad Yva Fabricius

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2024-04-03, 14:47
    • Visa profil
Ja mycket. Helt ny vetskap att släkten kommer från Estland / Livland och att de till en stor del alla var Balt-tyskar.
De flyttade till finska Viborg i slutet av förra seklet - vilket tydligen många gjorde, och det var därför jag först enbart forskade på Finland. Inte så lätt då otaliga kyrkoböcker mm förstördes när Ryssland tog över staden ...  :'(

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna