ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hejderidarna Dahlman, far och son  (läst 107 gånger)

2023-02-09, 22:43
läst 107 gånger

Utloggad Gunilla Wall

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 337
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 23:37
    • Visa profil
Hej!

Här på forumet finns en gammal tråd om hejderidarna Bartholomæus Dahlman d.y. och d.ä. Jag hoppas det är OK att ta upp den igen för jag behöver hjälp.

Det står i tråden inget om att Bartholomæus Dahlman d.y. skulle ha en son som hette Otto Dahlman (född 1725-01-30 i Svedala,) men vi har kommit fram till att kyrkoherden Otto Dahlman är son resp sonson till ovanstående herrar Dahlman.

På MyHeritage anges en Jürgen Dahlman vara far till Bartholomæus Dahlman d.ä. och jag har därifrån länkats vidare till Geni. Där anges Jürgens Dahlmans föräldrar vara ürgen Dahlman och Maria Wolffes:

Bartholomæus Dahlman d.ä. född 1658. Död 1748 i S. Lindved, Svedala, Skåne, Sverige.

Far:
Jürgen Dahlman född juli 1636 i Stettin, Vorpommern, Tyskland.
Döpt 21 juli i Sankt Jacobikirche, Stettin, Pommern, Preussen, Tyskland.
Hemvist: Stettin, Pommern, Preussen, Tyskland.
Död i Svedala församling, Trelleborg, Skåne, Sverige.

Farföräldrar:
Jürgen Dahlman född ca 1605 i Stettin, Vorpommern, Tyskland.
Död i Stettin, Vorpommern, Tyskland.

Maria Wolffes född ca 1610 i Stettin, Vorpommern, Tyskland.
Död i Stettin, Vorpommern, Tyskland.

Är det någon som känner till familjen Dahlman och kan hjälpa mig till rätta?
Gunilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna