ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkter som har sina rötter i Helsingborg 1710 Släktforskardagarna  (läst 506 gånger)

2005-08-12, 18:48
läst 506 gånger

carl-erik ripa

Under släktforskardagarna i Göteborg kommer jag söndagen den 28 augusti kl 12,30 i Kronhuset där alla dis föreningarna håller till att prata i något som heter Min Släktsaga
Ämnet är Har du rötter i Helsingborg 1710
Hittentills har jag kontakt med ett 30 tal släktforskare och även andra som har sina rötter i Helsingborg omkring 1710.
Till 19 släkter har jag hittat släktforskare som har sina rötter.
Här kommer släkterna:  Appelberg, Bagge, Berg, Broddesson, Cöster, Didriksson, Engelau, Engellov, Ennes, Peter Hallström, Kropp, Nilsson Werner Skarp, Pihl, Radier, Rönnov, Tanja, Wallin Werner Nilsson, Wogeus  
Du hittar även dessa samt övriga som jag registrerat och funnit boende i Helsingborg 1710 PÅ:
http://www.ripa.se/carl-erik/  Projekt jubileum 2010 under Personindex  - Personregister
 
Jag är fortfarande lite förvånad att det inte finns fler som har sina rötter i Helsingborg omkring 1710    
Föredraget pågår ca 20 minuter och efter detta så finns möjlighet till diskussion.  Inga hjälpmedel mer än mikrofon får jag använda
 
Hoppas att de som har sina rötter då hör av sig
till mig eller vi träffas den 28
carl-erik ripa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna