ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karolina Vilhelmina Carlströms mamma  (läst 188 gånger)

2023-01-19, 00:50
läst 188 gånger

Utloggad Daisy Luthman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2024-04-12, 21:57
    • Visa profil
Hej.
Jag söker Karolina Vilhelmina Carlströms mamma. I födelsenotisen Ramnäs C/5 (1862-1876) B 58 står fadern Karlström, guldsmed, kringvandrande. Honom har jag fått hyfsat bra koll på o han har verkligen vandrat runt Sverige. Men inte ett ord om modern o senare hittas dottern i Hjulsjö A1/14a (1878-1886) B 21, S 132 men var är hon de första 11 åren i sitt liv? och med vem?
Om jag tolkar det rätt så står det i noteringen att hon inte varit skriven någonstans och att modern är Edla Mat. Karlsson (+1879). Fadern lär vara guldsmeden O W Carlström i Skara.

På dödskivan 8 hittar jag en Edla Matilda Karlsson död 13/10 1879 i Ringarum. I Ringarum B1/5 (1878-1894) B7, Nr 34 står det att Enkan, avled här innan hon hann mantalsskriva sig. Vilket Nora menas? Nora bergsförsamling ligger nära Ramnäs men inte Ringarum? Var hon en kringvandrande kvinna? Hur ska jag göra för att hitta Vilhelmina mamma?
Vilhelmina fick barn med en okänd man o med en okänd mamma blir det många anförluster.

Så glad om jag kunde få lite tips eller hjälp hur jag ska leta.
Häls Daisy

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna