ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Adopterad  (läst 1776 gånger)

2003-04-29, 17:03
läst 1776 gånger

Utloggad Stephan Skougaard

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2011-07-10, 11:58
    • Visa profil
Jag har ett ganska suddigt förflutet med en dansk pappa och en väldigt ung mamma på 60-talet. Jag bodde på två barnhem i malmö Barnupptagningsanstallten på Nobelvägen 141 och Spädbarnhemmet Änggården på John Erikssons väg 8. Min morfar kidnappade mig från barnhemmet och vi flyttade runt några år innnan jag slutligen blev fosterbarn hos mormor och morfar.  
Vad jag helst skulle vilja ha hjälp med är att få tag i Historier, bilder och personer som jag kan ha stött på under mitt liv. När jag är klar med forskandet om mig själv är det tänkt att jag ska fortsätta visare bakåt. Men jag börjar med mig själv. Om detta är alldeles för modernt så ge mig gärna ett tips på vart jag skall vända mig.  
Platser jag är intresserad av:  
MALMÖ: 1963-65  
Barnupptagningsanstalten Nobelv 141  
Spädbarnshemmets Ängården  
Spångatan 23  
Kaptensgatan 20  
Disponentgatan 25  
 
Jag: Stephan Skougaard (-Jensen)  
Mamma Mona född Carlsson  
Pappa John Skougaard-Jensen  
 
Morfar (Fosterfar) Bror Edvin Carlsson  
Mormor (Fostermor) Anna-Greta Carlsson  
 
(I gengäld kan jag kanske hjälpa någon med datorproblem och digital bildbehandling)

2007-06-13, 14:52
Svar #1

Lars Erik Oskar Svensson

Hej! jasså du jagar ditt förflutna du oxå? jag liksom du hamnade på Änggården,jag var där jan och 6 månader framåt 1960.
Fick inte reda på att jag var adopterad förrän min adoptiv pappa dog 2000.Har jagat och fått en massa syskon på äldre dar! Kidnappad! ja! Så kan våra liv oxå börja.
Skulle vara trevligt att höra ifrån dig.kanske du kan ge mig tips om hur jag kan snoka reda på nu levande släktingar till mina biologiska föräldrar.
 
          Vänliga Hälsningar:
          Lars Svensson
          0921-56220

2007-06-14, 10:13
Svar #2

Utloggad Eva Axelsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 33
  • Senast inloggad: 2009-03-15, 17:32
    • Visa profil
Det finns en förening: AFO-Skåne.
På deras hemsida finns lite tips för barn som vuxit upp som fosterbarn eller adoptivbarn.
http://www.webbed.se/afoskane/
Det är spännande att hitta nya släktingar!!!!
Hälsningar Eva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna