ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kivikslitteratur  (läst 571 gånger)

2000-05-02, 19:19
läst 571 gånger

Utloggad Boel Boberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2014-02-01, 15:31
    • Visa profil
Genom generösa släktforskare har jag fått utdrag ur Kiviksborna, genealogiska anteckningar förda av Ola Cappelin, J.Ljung m.fl..Den innehåller uppgifter om vilka som bott i de olika husen. Vet någon hur man kan få tag i hela skriften?  
Vänligen Boel Boberg

2003-02-03, 14:29
Svar #1

Tor Wendel

Hej Boel,
vad jag vet så kan man ta kontakt med den lokala prästen som även förestår det lokala museet.  
Vill Du ha närmare uppgifter så kontakta mig så ska jag ta reda på detta.
Eller så tror jag mig ha ett överex...
Skriften består av av lösa papper i en pärm.

2003-02-04, 02:40
Svar #2

Lars Nilsson

Tor,
 
Även jag är intresserad av en kopia av Cappelins skrift. Jag fotograferade av innehållet vid ett besök på Österlens museum i Simrishamn förra året, men skulle gärna vilja ha en riktig kopia. Jag har försökt kontakta museet, men inte lyckats. Är det prästen i Södra Mellby som är rätt kontakt, så skulle jag gärna vilja veta det plus hans adress.
 
Lars Nilsson

2003-02-09, 19:17
Svar #3

Tor Wendel

Oops, fel av mig, det var REKTORN i Kivik  man skulle kontakta. Har inget namn, ska försöka finna detta. `Tor

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna