ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Märta Linnea Johansson.  (läst 202 gånger)

2022-11-14, 13:39
läst 202 gånger

Utloggad Anna Träskman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2022-11-16, 18:17
    • Visa profil
Jag vet  att jag nämt henne förrut.Märta Linne Johansson far Albert Johan Johansson mor Jenny
Maria Pettersson
född 18990727 dör i tbc 1918041alltså 19 år.
Hon  hade två systrar Eva Iris Albertina och Jane Maria (min mormor)
Varför jag  intresserar mig är att varken min mormor jane eller mormormorsmor Jenny (och Märtas mor) inte  nämner aller pratar om denna unga kvinna någonsin eller nämner henne till min mor Gunnel.
Var gick hon i skola när insjuknar hon vad gör hon efter skola  hon är i stort sett i   vuxenålder  när hon dör.
Var börjar jag leta
Hon står i BIS ochi AD några gågner

2022-11-14, 18:20
Svar #1

Utloggad Birgitta Berkemar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6069
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 22:17
    • Visa profil
Hej Anna!


Jag har tittat lite på vad som står om Märta Linnea. Eftersom familjen bodde i närheten av korsningen Norra vägen- Esplanaden så bör hon ha gått i Tullskolan (nu Tullbroskolan), som ligger vid Tullslätten. Det finns säkert en del om henne på kommunarkivet i Kalmar. I alla fall finns hennes skolgång där. Du kan ringa till arkivet och säkert få råd.
När Märta Linnea dog var familjens adress Norra vägen 44.


Hälsningar
Birgitta
 
Birgitta B

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna