ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Perstorp?????  (läst 488 gånger)

2000-02-09, 19:13
läst 488 gånger

charlotte petersson

Hej,
jag har ett huvudbry, på min morssida har jag en dam som heter Assarina Sonesdotter f. 1830-05-16,alternativ 05-01 Perstorp.(står lite olika) kom från Oderljunga 1859 till Rugerup, Hallaröd. Inflyttad 1864 till Sösdala gift där med Ohla Påhlsson född 1834-06-10, i Hallaröd.- Det är bara det att jag har varit inne i massa Perstorp födelseböcker och letat, hittar absolut inget. Har någon ett tips var det kan vara??

2000-03-18, 08:42
Svar #1

Utloggad Lennart Börnfors

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 196
  • Senast inloggad: 2024-01-22, 11:55
    • Visa profil
Det finns ett Perstorp i Färingtofta också. Därför tittade jag för din räkning i födboken men hittade i stället Assarina f. 1830-04-27 som oä dotter till Dejan Sissela Nils Dotter från Perstorps socken. Modern 25 år. Bland dopvittnena fanns Nils Bengtssons hustru Anna från Perstorps sn. Av intresse?

2000-03-18, 08:45
Svar #2

Utloggad Lennart Börnfors

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 196
  • Senast inloggad: 2024-01-22, 11:55
    • Visa profil
Det finns ett Perstorp i Färingtofta också. Därför tittade jag för din räkning i födboken men hittade i stället Assarina f. 1830-04-27 som oä dotter till Dejan Sissela Nils Dotter från Perstorps socken. Modern 25 år. Bland dopvittnena fanns Nils Bengtssons hustru Anna från Perstorps sn. Av intresse?

2000-03-18, 18:47
Svar #3

charlotte petersson

Hej Lennart, det du har är högst intressant datumet vi har skulle ju kunna vara dopdatum eller bara felskrift, nu kanske vi kan hitta resrutten mot Hallaröd, där hon isåfall gifte sig med Ohla Påhlsson. Väldigt spännande...
 
vänliga hälsningar, och trevlig helg!
 
Charlotte

2001-05-31, 11:57
Svar #4

JoacimWendin

Hej Charlotte
Jag forskar mycket i Hallaröd, hela min farfars mors anor kommer därifrån. Det fanns en dam i Hallaröd som hette Greta Gröndahl som skrev ner Vigsel, dop & födelseböckerna från Hallaröd. Om du har svårt att läsa på microkorten går dom att låna på bilbliotek eller köpa i Hallörd. Har du eller stöter du på Hallin elller Christoffersson så har jag material på dom. Vill du ha hjälp så skall jag försöka hjälpa.....
Vänligen Joacim Wendin
 
Mail: 040-916947@telia.com

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna