ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sjuksköterskas journalantanteckningar i Asarum med omnejd  (läst 526 gånger)

2022-10-27, 10:44
läst 526 gånger

Utloggad Karin Stillerud

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2024-01-22, 19:45
    • Visa profil
Min farmor Tekla Persson född 1882 arbetade omkring 1908 - 1913 som sjuksköterska i Asarums församling med omnejd. Har läst i hennes dagbok att hon reste omkring i trakterna och behandlade sjuka i hemmen. Jag vet inte hur noga det var på den tiden att föra journal över sjukbesök men om så var fallet var skulle jag kunna söka efter journalanteckningarna? Undrar också vem som skulle ha varit hennes arbetsgivare?Församlingen eller landstinget?
Tack på förhand!

2022-10-27, 11:21
Svar #1

Utloggad Åke Wahlqvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1217
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 21:13
    • Visa profil
    • akewah.se
Församlingen var knappast ag, mest troligt kommunen men hon kan ju också ha varit landstingsanställd. Säkert förde hon anteckningar men att de skulle finnas kvar är mindre sannolikt. Jag skulle höra med kommun- resp regionarkivet man vet aldrig.

2022-11-10, 23:36
Svar #2

Utloggad Karin Stillerud

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2024-01-22, 19:45
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna