ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Finns hon med i dödboken?  (läst 221 gånger)

2022-09-27, 22:49
läst 221 gånger

Utloggad Johanna Aldrin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 935
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 22:10
    • Visa profil
Hej,


Karin Olsdotter Eggen föds i Norge 1790 och tillsammans med sin första man Pehr Hallström får hon en dotter som jag är släkt med. Karin står med olika varianter av sitt namn i kyrkoböckerna Karin/Cajsa/ och hennes efternamn Olsdotter/Olofsdotter Eggen.
I husförhöret : Delsbo (X) AI:12b (1835-1843) Bild 308 står hennes död 18390801 och att hon är sjuklig.
Jag har försökt hitta hennes död i dödboken, men känner att den är rörig. Men tänker att hon borde stå med i Delsbo för det är här hon avlider, eller? Eller kan den finnas i Hudiksvall där hon kommer ifrån innan?
Har även sökt efter hennes bouppteckning men ingen hittat. Vet att det inte alltid gjordes än, men jag skulle gärna vilja kolla upp möjligheterna om det kanske gör det här. Hennes många olika varianter på namn ställer till det och jag tycker att jag tittat på dem alla men ändå inte hittat något.


Finns det någon som kan hjälpa mig att finna henne i dödboken och hennes bouppteckning?


Vänliga hälsningar
Johanna

2022-09-27, 23:58
Svar #1

Utloggad Lennart Altin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 952
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 13:45
    • Visa profil
Enligt Sockenhistoriken brann Prästgården 1888, då Dödboken för åren 1819 till 1861 förstördes.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna