ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: L J Sundqvist från Tåsjö  (läst 234 gånger)

2022-09-26, 11:56
läst 234 gånger

Utloggad Ann Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 191
  • Senast inloggad: 2023-12-23, 07:20
    • Visa profil
Den 21 maj 1871 får Anna Maria Andersdotter sin dotter Brita Lena i Ragunda (Ragunda CI:2 sid 56). Som far noteras "Arb. L J Sundqvist från Tåsjö enligt eget erkännande". Anna Maria och dottern flyttar till Ramsele 26/2 1873 utan att noteras i inflyttningslängden. Där får hon sonen Anders Martin den 26 maj 1873 som inte finns med i födelseboken där. Anna Maria och dottern flyttar till Stugun 29/11 1880 där det noteras att attesten är från Ragunda 1873 (Stugun AI:10 sid 103) . Anna Maria bor sedan kvar i Stugun och får fler barn. Anders Martin får också efternamnet Sundqvist och får väl antas ha samma far som Brita Lena. Han dyker sedan upp hos sin moster i Lit AI:12a sid 271 utan att inflyttningstid anges.


Men vem är denne L J Sundqvist från Tåsjö? Jag har letat igenom Hfl, flyttlängder och diverse källor utan att hitta honom. Finns det någon som kan ge mig tips på hur jag ska gå vidare är jag väldigt tacksam. Vet heller inte om han är född i Tåsjö eller bar vistas där tillfälligt.


Tack för alla tips /Ann

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna