ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker info om avliden halvbror Frantz Behrmann  (läst 732 gånger)

2022-08-27, 16:10
läst 732 gånger

Utloggad Swen Stålros

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2023-04-04, 18:20
    • Visa profil
Hej, jag har gjort DNA test oh matchat med 2 kvinnor i USA. Det visar sig att deras pappa var min halvbror. Frantz Behrmann var hans namn och han föddes på Haiti 1962. Han dog i Paris 1992 och är begraven på kyrkogården Joncherolles i Saint Denis. Är det någon som vet hur jag kan gå vidare för att få mer info? Såsom om det finns en gravsten, om det finns någon anhörig som betalar för graven eller om han bara lämnats. Det finns mycket frågetecken, jag vet inte så mycket mer och min franska är obefintlig.

Tacksam för alla tips, små som stora

2022-09-24, 19:12
Svar #1

Utloggad Dorothée Millon

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2023-09-17, 15:21
    • Visa profil
Hej!
På kyrkogårdens hemsida (=https://www.cimetierejoncherolles.fr/) står det att han ligger på "ossuaire", dvs säga ingen kravsten, men en låda med det som är kvar av honom - efter kremering eller efter att hans kista blev tömd.
Det går att kontakta kyrkogården och fråga om någon betalar (det finns en kontakt sida)


https://geneafrance.com/
står det:
Född 22/11/1962
Död 13/09/1992 i Paris, 18ième arrondissement
Det ska gå att kontakta stadshuset (Mairie) och fråga efter en kopia av hans dödsdokument (=[size=78%]Demandes d’Etat Civil – Paris.fr[/size])


mvh,
Dorothée




2022-09-24, 20:36
Svar #2

Utloggad Swen Stålros

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2023-04-04, 18:20
    • Visa profil
Tack så mycket, jag gör ett försök och mailar dem :)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna