ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria Persdr från Rödå 9  (läst 316 gånger)

2022-08-17, 12:56
läst 316 gånger

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6953
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 12:23
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
Undrar om någon vet vart Maria Persdr från Rödå f 1734 26/3 tog vägen. Hon saknas i AI:5 s 18 vilket kan bero på att hon dött, men jag kan inte hitta henne i bb. Orsaken till frågan är att jag söker en med detta namn f 1735 g 1762 med Olof Andersson i Godmark i Grundsunda. Avståndet mellan Grundsunda och Rödå är långt, men det märkliga är att jag har försökt hitta släktingar bland faddrarna till hennes son Olofs barn och hittat 14 släktingar på barnens farfars sida men ingen på barnens farmors. Det känns otroligt att det inte skulle finnas någon släkting på farmors sida om hon skulle ha rötter i Grundsunda. (Namnet Maria antyder att hennes far Per Olsson skulle vara son till Olof Jonsson på Rödå 5.)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna