ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ingen begravning?  (läst 380 gånger)

2022-08-09, 23:03
läst 380 gånger

Utloggad Jennie Andersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2023-04-22, 23:08
    • Visa profil
I dödboken till Västra Ryd (Östergötland) finns min släkting Sofia Svensson, avliden 26 april 1903. Hon står skriven som tjänarinna, skriven i församlingen. Dödsort var Askeryd i Jönköpings län. Det står dock ingen dödsorsak eller något datum för begravning. Jag undrar om det är någon som har tips på var man kan söka vidare alternativt om någon vet varför informationen kan saknas. Jag hittar inget i dödboken för Askeryd. Finns tyvärr inga bilagor till dödboken för det året i Västra Ryd. Sofia Svensson/Svensdotter är tidigare noterad som fattig och skriven på socknen. Det finns därför heller ingen bouppteckning vad jag kan hitta. Sofia var född 1861-09-12 i Höreda. Kan handlingar hos fattigvården i Västra Ryd/Askeryd ge något kanske om de stod för kostnad för begravning? Sofia lämnade efter sig 4 (oäkta) barn i åldrarna 18 år, 15 år, 7 år och 3 år.


Mvh
Jennie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna