ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Svensson och Anna Olsdotter i Faleby  (läst 342 gånger)

2022-06-23, 22:43
läst 342 gånger

Utloggad Mikael Nordblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 196
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 17:14
    • Visa profil
På 1730-talet finns under några år paret Per Svensson och Anna Olsdotter på Faleby i Foss. De får under denna tid två döttrar, Kerstin 1731 och Britta 1734. I mantalslängderna ser jag att de finns på Faleby åtminstone 1733 och 1734. Deras tid på Faleby är uppenbarligen bara ett fåtal år.

Kan någon, som är mer insatt i Foss socken än undertecknad, säga om detta par har sina rötter i Foss eller näraliggande socknar? Själv har jag inte hittat någon anknytning dit - utöver att de en kort tid bodde i Faleby. Anledningen till min fråga är att jag har en teori om deras ursprung, men vill först försäkra mig om att makarna trots allt inte hör till Foss eller omgivande socknar. Så vet du något om makarna så skulle jag bli mycket glad om du kunde berätta det. Kanske någon har studerat t ex domböckerna och där hittat familjen på Faleby. Tacksam för allt som rör familjen!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna