ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tyda namn, orter, notering gällande äktenskap 1873  (läst 709 gånger)

2022-06-20, 18:06
läst 709 gånger

Utloggad Yva Fabricius

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2024-04-03, 14:47
    • Visa profil
Idag har jag äntligen funnit mer information om min farfars farmor Sophie Helene Blumfeldt som jag har letat efter i många år.
Jag ser första gången en notering om en av hennes föräldrar, mamman som jag tror heter Tina Serin, har jag rätt på namnet? Undrar om det står att Sophie var oäkta? Var bor modern? Pilcher?
Jag har ringat in och sträckat under det jag behöver hjälp med. Hoppas någon kan hjälpa mig. Vore fint att hitta Sophies härkomst, föräldrar och boplats.
Hälsningar, Yva

2022-06-24, 21:37
Svar #1

Utloggad Helene Strömkvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 250
  • Senast inloggad: 2024-04-02, 22:41
    • Visa profil
Var har du hittat den här uppgiften?
Jag har sett en Tio Serrin i Pickver Kose församling.Hon är född 1823 Kotzum Kuusalu församling, men hon är lite svår att följa pga svårtydda hänvisningar.
Helene Strömkvist

2022-06-27, 11:05
Svar #2

Utloggad Yva Fabricius

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2024-04-03, 14:47
    • Visa profil
Jag hittade den på Family Search!
de har en helt fantastiskt bra sökfunktion och enorma arkiv. Kunde lätt hitta där något jag har letat efter i många år.
Tack för info om Tio Serrin och orten. Skall leta vidare.
Hoppas att det även kan hjälpa dig. Lycka till!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna