ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kerstin Jonasdotter  (läst 209 gånger)

2022-06-05, 10:43
läst 209 gånger

Utloggad Helge Roland Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 278
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 17:30
    • Visa profil
Jag har full koll på Kerstin Jonasdotter fram tills att hon dog 14 mars 1845, men jag hittar inte hennes födelse. Hon anges ju vara född i Blädinge s:n, men jag hittar henne inte där. Möjligen är det hon som föddes 26 juni 1771 enl Blädinge C:2 sid 157, men jag har svårt att tyda texten med ngn definitiv säkerhet. Husförhörslängden har inte heller hjälpt mig på rätt väg. Jag vet av erfarenhet, att det finns duktiga forskare ute i landet som är mycket duktigare än vad jag är och jag bugar mig för den hjälp jag kan få.   

2022-06-05, 13:50
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15311
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 17:06
    • Visa profil
d 26 Juni Föddes Jonas Pehssons och h. Elin Jönsdotters
dotter i N. Wahre Östregård, christnades d 28 dito
Nom. Chirstin. Test Samuel i Lästad, Erik i N. Wahre,
Dr Sibbe i Hjellmaryd, h Elin i N. Wahre, Pig Botil
ibm,  Britta i Hult

2022-06-05, 17:44
Svar #2

Utloggad Helge Roland Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 278
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 17:30
    • Visa profil
Tack Eva för ditt svar och det var ju den notisen även jag hittade, men sedan kan jag inte hitta familjen i husförhörslängden och det skulle jag gärna få koll på också.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna