ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Porträtt  (läst 1195 gånger)

2022-05-25, 13:58
läst 1195 gånger

Utloggad Ankie Ericsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2023-08-05, 17:17
    • Visa profil
Hej. Har försökt att hitta ett porträtt eller bild på Carl August Rosell och hans fru Amanda Augusta Sjöström.
Herr Rosell är min morfars farfar och var född i Skultuna år 1854. Flyttade till Eskilstuna och satt i Nyfors municipaelstyrelse som suppleant och även i Fors kommunnämnd i slutet av 1890-talet och början av 1900-talet. Flyttade till Bromma i Stockholm år 1935 till sin dotter Eva Nygren och hennes man Ivar. Han dog 1938.
Har försökt att hitta en bild på honom men det är som förgjort. Hur gör jag för att hitta?
Har varit i kontakt med släktforskare på FB, har varit i kontakt med Eskilstuna stadsarkiv och Eskilskällan. Mina vägar känns tömda och hoppas på hjälp. Har även sökt i porträttarkivet och andra arkiv men inte hittat något.

Hoppas på hjälp.
Mvh Ankie.

2022-07-26, 10:47
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Det kan kanske hjälpa med att försöka få kontakt med släktingar till familjen. Jag kontaktade kusiner till mina föräldrar, som jag hade forskat fram. Kan det vara en väg att gå?
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna