ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sune Hansson Ryttare Föräldrar  (läst 333 gånger)

2022-05-18, 16:13
läst 333 gånger

Utloggad Liam Sparvh

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2023-07-06, 01:23
    • Visa profil
Hej!

Jag söker föräldrar till Sune Hansson Ryttare men utan lycka. Skulle någon vetta föräldrar till Sune?
Han var född runt 1707 i Hallarum i Jämjö (Engligt Ancestry.com, så ta med en nypa salt.) och dog senare 1750 troligen i Jämjö. Han var en Båtsman i BBG 2:a båtsmanskompaniet, nr 125.

Han var gift med en Kierstin Swensdotter.

Om det är till hjälp så är hans Blekingesf profil här:
http://www.blekingesf.se/batsmansregistret/getperson.php?personID=I12832&tree=1

MVH
Liam Sparvh

2022-05-19, 05:59
Svar #1

Utloggad Suzanne Wernersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 584
  • Senast inloggad: 2022-05-19, 06:08
    • Visa profil
    • forskningpajemjo.blogg.se
Hej LiamVi är flera som söker föräldrar till Sune Hansson Ryttare, jag ser att att det i Båtsmansregistret finns noterat att Sune är född i Blekinge. Vad har du för källa på att han ska vara född i Hallarum Jämjö?
HälsningarSuzanne

2022-05-19, 15:07
Svar #2

Utloggad Liam Sparvh

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2023-07-06, 01:23
    • Visa profil
Hej Suzanne!

På Ancestry står det att han va föd i Hallarum, men det kan så klart va mer eller mindre sant. Jag la till "Engligt Ancestry.com, så ta med en nypa salt" efter hans födelseplats. Så man vet att det inte kan va sant.

Hälsningar, Liam

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna