ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Önneköp lanthandel  (läst 288 gånger)

2022-05-09, 09:46
läst 288 gånger

Utloggad Ann-Charlotte Lindberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 485
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 14:30
    • Visa profil
I september 2020 fanns en artikel i Sydsvenskan av Jonas Nyrén om en lanthandel i Önneköp utanför Hörby.
På en av bilderna i artikeln fanns en skylt med texten Strömbecks Gårdsslakt & Chark. Blev intresserad av den, då mitt flicknamn är Strömbeck. Tror inte att det är släkt, men skulle vara intressant att veta var den affären låg och vem ägaren skylten syftade på.
Var i kontakt med ägaren och journalisten men blev inte klokare på vem denne Strömbeck var. Hoppas på att någon känner till bakgrunden till denna affär och dess tidigare ägare.
 Tacksam för all hjälp.
 Vänliga hälsningar
 Ann-Charlotte Lindberg, Lund

2022-05-09, 11:58
Svar #1

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5047
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 20:14
    • Visa profil
Hej Ann-Charlotte!
 
Jag tror att jag lyckades lösa gåtan, men eftersom det rör nu levande personer sänder jag uppgifterna till dig i ett meddelande.

Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

2022-05-12, 11:08
Svar #2

Utloggad Ann-Charlotte Lindberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 485
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 14:30
    • Visa profil
Hej!
Tack för Dina uppgifter. Det är inte min Strömbeck släkt. Har problem med min dator, men skall försöka skriva direkt till Dig i stället och förklara.
Hälsningar Ann-Charlotte Lindberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna