ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Båtsman Olof Borgman  (läst 252 gånger)

2022-04-24, 10:02
läst 252 gånger

Utloggad Leo Rönnberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 264
  • Senast inloggad: 2024-03-20, 12:07
    • Visa profil
Hej,

Båtsman Olof Olsson Borgman har diskuterats flitigt här på forumet redan tidigare, i de ämnen som nu är stängda (se ämnen 2006-01-17, 2007-01-18 och 2007-04-17), senast 2007, där frågan har varit när och var han är född.

Slutsatserna har varit att han inte är identiskt med den Olof Olsson som föds

1786-01-01 i Hovenäset, Askum, föräldrarna
Olof Jonsson
Anna Kristensdotter

Jag vill minnas att jag har läst teorin om att Olof Borgman kan vara identisk med den uä Olof Olsson som föds

1787-02-23 i Hageskogen, Svarteborg, föräldrarna
Olof Olsson
Margareta Andersdotter

Och detta ska jag ha läst på forumet eller annanstans, men jag kommer tyvärr inte ihåg.

Med anledning av att många av oss som räknar oss bland Borgmans ättlingar är nyfikna på hans ursprung och tidigare har diskuterat det ämnet, försöker jag gärna väcka liv i de gamla diskussionerna från 2007 och sammanfatta den information som finns.


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna