ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: PLF Oskarshamn  (läst 661 gånger)

2022-03-08, 14:15
läst 661 gånger

Utloggad Hans Forsberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 554
  • Senast inloggad: 2023-05-13, 11:51
    • Visa profil
Är det någon som känner till om det har hänt något med dem. Ingen svarar på telefon till deras släktforskar-stuga .Inget svar heller via deras hemsida. Försökt nå de som sitter i styrelsen, men ingen reagerar.

2022-03-09, 09:24
Svar #1

Utloggad Mats Lundell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 270
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:30
    • Visa profil
    • www.släktforsking.se
Den drivande kraften bakom föreningen, Sam Blix, avled 2019! Kan det vara en förklaring?


https://www.barometern.se/familj/minnesord-over-sam-blixt/

2022-03-09, 10:22
Svar #2

Utloggad Hans Forsberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 554
  • Senast inloggad: 2023-05-13, 11:51
    • Visa profil
Tack för ditt svar men det är u 3 år sedan. Under denna tid borde dom rimligtvis haft tid att lämna inf0 på
sin hemsida. Dom har fortfarande öppet för frsäljning av nya CD skivor, Har även försökt att fä kontakt med
han som är styrelse ordförande, men han behagar att inte svara på mail.

2022-03-09, 13:57
Svar #3

Utloggad KG Hammarlund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2543
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:22
    • Visa profil
Deras medlemsblad kommer regelbundet i min brevlåda, så avsomnade är de inte.
Här finns styrelse/förtroendevalda med mailadresser, någon kommer säkert att svara:
http://www.plfoskarshamn.se/sv/om-oss/styrelse/

2022-03-11, 21:58
Svar #4

Utloggad Kalle Lilja

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2022-08-10, 14:59
    • Visa profil
Kan ju också passa på att nämna att jag försökt nå dem under året, utan att lyckas.

2022-03-11, 22:49
Svar #5

Utloggad Hans Forsberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 554
  • Senast inloggad: 2023-05-13, 11:51
    • Visa profil
 I onsdags kväll ringde ordöranden för PLF till mg (efter jag länmat en påminnnelse) han skyllde
på pandemin att teefonen varit obevakad Jag meddelade honom att jag had en inneligande order
och vile ha en e-faktura för att kunna betala. Sedan dess har jag inte hört av. honom. Jag skickar
honom en påminnelse på torsdag. sen skiter jag i det hela. Tycker bara att det är bedrövligt illa skött

2022-03-12, 09:13
Svar #6

Utloggad KG Hammarlund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2543
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:22
    • Visa profil
Du skriver att du har "en inneliggande order" och vill ha en e-faktura. Men om du läser anvisningarna på deras hemsida ser du att försäljningen bygger på förskottsbetalning (med kort eller plusgiro):
http://www.plfoskarshamn.se/sv/webbshop-usb/

Det fungerade utmärkt för mig när jag beställde, även om det var ett par år sedan.

Du borde naturligvis få ett svar från dem om detta, men jag kan också tycka att man får ge en liten förening baserad på ideellt arbete ett visst svängrum. Det är ju inget företag du beställt från. Att förvänta sig en e-faktura från en förening som PLF är kanske också optimistiskt (om det nu är e-faktura du menar och inte bara en faktura skickad via e-post).

2022-03-12, 12:08
Svar #7

Utloggad Hans Forsberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 554
  • Senast inloggad: 2023-05-13, 11:51
    • Visa profil
Det enda jag fick när jag la min order, var en bekr med ordernummer, där står bara, att bekr. kommer.
Jag vill ha en bekr eller e-faktura som  underlag, innan jag skickar in pengar i förskott.
I efterhand, vad hade hänt med pengarna, om det inte är någon som hanterar orderna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna