ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkten Jonas Jansson från Öttum  (läst 197 gånger)

2022-03-03, 15:48
läst 197 gånger

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2023-02-27, 19:55
    • Visa profil
Någon som vet.


Jag söker föräldrarna till Jonas Jansson född aug 7 1775 i Lassegården, Öttum, Skaraborgs län (R), Sverige. Även anor bakåt till hans maka Cathrina Svensdotter född dec 11 1789 i Skattegården, Öttum, Skaraborgs län (R), Sverige är av stort intresse.


Själv har jag en släktkarta med min mormors släktförgreningar på den Byströmska sidan som jag har fått av Janne Gustav Arthur Byström och den slutar med just denne Jonas Jansson och Cathrina Svensdotter, så om någon har de sökta uppgifterna kan de sända till Sven Jansson på e-mail  u18210256@telia.com


Tackar på förhand
Sven Jansson i Uppsala

2022-03-03, 17:43
Svar #1

Utloggad Christina Eliasson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 603
  • Senast inloggad: 2024-03-30, 09:45
    • Visa profil
Öttum (R) C:2 (1764-1828) Bild 28 / sid 49. Här finns Jonas födelse, far Jean Björsson ?? och moder Kerstin Gabrielsdotter.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna