ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Inloggningsbugg  (läst 2212 gånger)

2022-02-19, 22:36
läst 2212 gånger

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 15:16
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det finns en idiotisk bugg i forumprogrammet som jag är hjärtligt trött på.

Om man kollar listan med nya inlägg och öppnar några av dem i egna flikar, och sedan väljar att logga in för att svara på en av dem, så hamnar man som inloggad i en annan diskussion om det var den andra som man öppnade senast. Det är helt hål i huvudet! Naturligtvis ska man som inloggad hamna på den sidan som man står på när man klickar på "Logga in".

Jag utgår ifrån att det är cookien som spökar. Där lagras väl vilken sida som man senast öppnade, och så hamnar man där efter inloggningen. Oavsett orsaken, så måste det åtgärdas.

Nu måste man hela tiden komma ihåg att uppdatera sidan innan man loggar in, så att det är den aktuella sidan som man öppnat senast. Om man glömmer det, så riskerar man att göra inlägg i fel diskussion - vilket hände mig alldeles nyss...

Med den här tokiga ordningen riskerar skribenten alltså att framstå som förvirrad - när det i själva verket är forumprogrammet som är förvirrat...  :)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna