ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tufve Persson Wessman och Bolla Olsdotter  (läst 259 gånger)

2022-02-15, 08:47
läst 259 gånger

Utloggad Kristoffer Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 389
  • Senast inloggad: 2023-10-20, 19:23
    • Visa profil
Hej,

ville egentligen svara Curth och Paul i tråden https://forum.rotter.se/index.php?topic=17288.0 men den verkar vara låst för nya svar.

I vilket fall som, Curth och Paul (eller andra som forskar på samma personer), jag vet inte om ni fortfarande sitter fast i försöken att hitta föräldrar till Tuvfe Persson Wessman och hans hustru Bolla Olsdotter, men jag jag sitter i alla fall själv fast just där. Jag har kikat igenom mantalslängderna och som Paul föreslår finns där ju en kandidat till far till Bolla - Ohla Ifvarsson (om jag läser rätt). Men jag tycker mig även se en kandidat till mor till Tufve, i t.ex. Malmöhus läns landskontor (del 1) (M) EIII:37 (1785) Bild 7980 / sid 793 så står inh. enkan Elna 68 år. I tråden jag länkade ovan skriver ni att det finns två Per Nilsson gift med Hanna resp. Elna, borde då inte detta peka på att familjen med Elna är den som Tufve är född till?


2022-02-15, 09:33
Svar #1

Utloggad Kristoffer Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 389
  • Senast inloggad: 2023-10-20, 19:23
    • Visa profil
Både Tufve och Mårten döper döttrar till Elna, vilket väl också borde peka i den riktningen.

Vet ej vad Pers ev. barn hette.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna