ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sven Jönsson Rasvill  (läst 162 gånger)

2022-02-14, 20:17
läst 162 gånger

Utloggad Marie Boije

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2024-02-16, 09:37
    • Visa profil
Jag har kört fast på Sven Jönsson Rasvill död på fjället 1718. Han borde vara född runt 1680- Gifter sig 20 oktober 1701( Revsund C1, s. 58.) med Karin Ivarsdotter från Anviken. Där är jag med ledning av faddrarna vid barnens dop  ganska säker på att hennes fader är Ivar Broddesson. Men Sven är jag inte säker på, Kan det vara den Jöns Olofsson som finns i Mälgåsen 1681? Jag trodde mer på Jöns Olofsson i Hovdsjö eftersom Sven är dragon i Sörviken där Jöns son finns men någon Sven finns inte omnämnd bland Jöns söner. Jag har läst allt jag kan komma över om Hovdsjö idag på arkivet. Det verkar finnas en DNA-koppling tillbaka till Hovdsjö, liten men triangulerar.
Kan någon komma med förslag?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna