ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bouppteckning Norrköpings rådhusrätt och magistrat FIaaa:71 1818 sid 87  (läst 186 gånger)

2022-02-13, 14:59
läst 186 gånger

Utloggad Birgitta Bommarco

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2024-01-26, 22:24
    • Visa profil
Hej,
Jag försökte bifoga texten som jag ville ha hjälp med att tyda i min förra förfrågan, men det blev bara en massa konstiga tecken. Nu gör jag ett nytt försök men skickar bara hänvisning till sidan, om någon har möjlighet att gå in och läsa. Det gäller bouppteckningen efter Elisabeth Bergvik i Norrköping. Hon ägde en fastighet i Bergskvarteret, kvadraten Övre Segern 5 i Norrköpings Sankt Olai. Det är beskrivningen av fastigheten som jag inte lyckas tyda helt. Tacksam för all hjälp.

Hälsning
Birgitta

2022-02-13, 16:49
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21946
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 13:07
    • Visa profil
Norrköpings rådhusrätt och magistrat (E) FIaaa:71 (1818) Bild 87 (AD)

Fastighet.
Andel af en gård uti Bergsqwarte-
ret qvadraten öfra Segren, beståen-
de af ett boningsrum ock ett kjök
med wind öfwer, uti ett gammalt
timmerhus med torftak; en wed-
bod af bräder; anses i wärde till __ 75.

Hälsar vänligen
Maud

2022-02-13, 17:36
Svar #2

Utloggad Birgitta Bommarco

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2024-01-26, 22:24
    • Visa profil
Tack Maud! Det var till stor hjälp för att få en uppfattning om hur fastigheten såg ut.
MVH
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna