ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Axel Einar Kindström.  (läst 206 gånger)

2022-02-04, 20:41
läst 206 gånger

Utloggad Lennart Strandling

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 101
  • Senast inloggad: 2022-08-05, 21:43
    • Visa profil
Einar Kindström född i Mogata 18960911 och död i Hassela 19640219 var gift 1917 till 1923 med min mormor, skilsmässa inte slutförd förrän 1934. Musiker och upptecknare av folkmusik, kan följa honom fram till mitten av tjugotalet och från början av femtiotalet. Någon som har koll på var han befann sig där emellan och sysslade med? I Norrköping står han som brädgårdsarbetare och musiker. Hittade någon uppgift om medlemskap i något spelmansgille i Stockholm och som kapellmästare men inte var när jag googlade. Han står även som far till en son född 1933 i dennes födelsenotering men det har jag skäl att misstänka är fel. Någon som känner till något om Einar?
// Lennart

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna