ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karin Olofsson  (läst 299 gånger)

2022-02-03, 12:55
läst 299 gånger

Utloggad Karin Engström Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 171
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 16:19
    • Visa profil
Hej!
Jag forskar åt en vän och nu har jag hamnat i Finland Helsingfors Nyland. Kanske någon kan hjälpa mig med att komma vidare, det här vet jag:

Personen jag letar efter heter: Karin Olofsson 1844 12 23 Undersvik i Värmland. Jag har hittat henne via Ancestry då hon utvandrat till Helsingfors, Finland avresedatum år 1833. Yrke: Hushållerska, ogift, inga barn och reser ensam. Sista adress i Sverige: "Biilagan" i Maria församling uppgifter ifrån Rotemansarkivet 1878-1926. Hennes föräldrar heter Olof Olsson Rask och Carin Andersdotter, hon har innan flytten till Finland flyttat runt bl.a. till Gävle och använder sig av olika efternamn: Olsdotter, Rask och nu senast Olofsson. Hon har tre systrar som utvandrat till Canada och fem syskon som finns kvar i Sverige. I Rotemansarkivet står det också en notering om att hon är utflyttad till utlandet Finland,Nyland Helsingfors.

Hälsningar
Karin

2022-05-28, 10:58
Svar #1

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10506
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 14:50
    • Visa profil
    • Gensvaret
Man kan notera att hon inte är omnämnd i moderns bouppteckning som förrättas 1892-01-18:
Arbrå och Järvsö tingslags häradsrätt (X) FII:5 (1890-1892) Bild 494 / sid 189 (AID: v151488.b494.s189)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna