ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mor och dotter, Karen resp Victoria Alfrida, 1887  (läst 395 gånger)

2004-01-12, 21:34
läst 395 gånger

Torsten Svenson

I Ronneby AI:53 5/11 sid 152 finns följande notering:Victor Alfred Svensson uppgiven som fader till pigan Karen Larsens dotter Victoria Alfrida Larsen f. 8/7 1887
Finns det någon som vet något om dessa personer?

2004-01-13, 17:46
Svar #1

Sara Karlsson

Hej Torsten!
Jag vet inget om personerna ovan i fråga, men om du söker födelsedatum och födelseplats så föreslår jag att du lägger ut en förfrågan under Arkion här på forumet, där hela Sveriges befolkning finns samlad 1890. Det fungerar ju om Karen och Victoria bodde i Sverige vid den tidpunkten. Med tanke på Karens namn verkar hon ju vara danska.
Om det är fadern till Victoria du söker kanske det också fungerar med Arkion. Det går säkert att söka efter hur många Victor Alfred Svensson det fanns i Ronneby-trakten 1890.
 
Bästa hälsningar
Sara

2004-01-13, 22:06
Svar #2

Torsten Svenson

Hej Sara,
Tack för tips och anvisningar. Jag känner fadern, han är min farfar, men Karen och hennes dotter, var okända fram till i söndags. Jag kan inte hitta någon av dem i Ronnebys födelseböcker och de finns inte heller i 1890 års folkräkning. Jag tror också att de har danskt ursprung....

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna