ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker närmare uppgifter om mina anor, Nordgren/Thunström.  (läst 167 gånger)

2021-11-15, 18:12
läst 167 gånger

Utloggad Hans Angberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 223
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 11:24
    • Visa profil
Mna anor härleds till klarinettblåsaren och valthornisten vid Ovansjö regemente,soldaten nr 123 Carl Nordgren f 1784
på Gruvan 3, Högbo Ovansjö (X).
Han gifter sig 1807-09-20 med pigan Sara Greta Thunström på Högbo Bruk, som uppges vara född 1781. Hon dör 1857-04-03,
uppbränd av våda, uppges då vara 76 år. Inga uppgifter finns om var hon är född och vilka hennes föräldrar är.
De har 4 barn, Anna Catharina, Margareta Karl Karlsson och Erik Nordgren.
[size=78%]Anna Catharina Nordgren född 1808 gifter sig 1830-05-31 med Lars Hansson född 1803 Wij, Torsåker.[/size]
Han kallas när man hittar dem i Disbyt för Lars Wallén och uppges vara son till Hans Larsson.
Har han bytt namn? Jag hittar honom inte heller som död 1838, vilket uppges vara hans dödsår.




Finns det någon som kan hjälpa mig att räta ut de här frågetecknen.
Tacksam för all hjälp och alla ledtrådar.
Mvh Hans
Hans
 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna