ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp mig att läsa namnen  (läst 353 gånger)

2021-11-12, 18:18
läst 353 gånger

Utloggad Lasse Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2024-03-01, 08:21
    • Visa profil
Bif. foto har jag funderat över länge. Det skulle vara intressant att hitta varifrån det kommer. Min mor som hade detta foto visste inte heller vem det tillhört, antingen mina morföräldrar som bodde i Vaxholm eller min mors faster som bodde i Örebro.
Mamma tydde efternamnet till Beckman. Jag har sökt på Ewy Maria och Karl Emil med efternamn Beckman eller Backman i Arkiv digital, men inte hittat någon. Tycker inte att sista bokstaven i efternamnet är ett n, men kan inte komma på vad det ska vara. Kan någon hjälpa mig att tyda namnen och kanske hitta någon som kan stämma in.

2021-11-12, 19:00
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21972
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 10:26
    • Visa profil
Emy Maria Beckman f. 1894-09-27 i Lännäs, där fadern var kyrkoherde. Telegrafexpeditör i Örebro 1950, enligt mantalsuppgift. Död 1959-10-04 i Örebro Nikolai.

Brodern Karl Emil Valentin Beckman f. 1893-02-14 i Lännäs.
Hälsar vänligen
Maud

2021-11-12, 19:36
Svar #2

Utloggad Lasse Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2024-03-01, 08:21
    • Visa profil
Oh, tack snälla! Tänk att man kan köra fast så. Hade inte en tanke på att man kunde heta Emy och förstår inte att jag inte hittade Karl Emil. Nu hittade jag ju dem direkt och då klarnar ju allt på en gång. Ett par nya ögon gör susen ibland. ;D

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna